Sigge ute på vift

Sigge med halvt vä öraHur jobbigt är det för oss människor när djuren är ute på vift? Nu har katten Sigge varit borta i snart 3 dygn. Han brukar inte vara ute…. Man får ju massa funderingar, men samtidigt om jag känner in i djupet så är det nog lugnt…. Att det är en mening och ett budskap i detta.

Man skall ju ta tillvara på tiden med sina djur, det är så lätt att bara glömma bort… det tar jag sen…. och sen blir sen även nästa gång mm… hmm…. När skall man som människa ändra sig på det? Nu kanske!

Sigge kom hem igen är du snäll, jag har bäddat utanför dörren med vindskydd och mat om jag ej hör när du kommer….

Kram Cj

Om Djurtolk

Jag är född 22 augusti 1968. Jag bor i Örebro tillsammans med min sambo Tommy och katten Sigge, som följer med på semester ibland. Jag tycker lika mycket om att rida som att åka motorcykel. Sen brinner min sambo för loppmarknader så det blir några sådana också. Min yrkesbakgrund består till största del av arbetet som föreståndare och restaurangchef hos Partena Cater och personalrestaurangen Emhart Sweden i Örebro, där jag arbetade under åren 1987 till 1998. Jag har även hunnit med att servera på Nobelfesten under fem år. Jag är sedan 1999 även Tupperwarekonsulent. Samtidigt som jag arbetade hårt med annat, växte nyfikenheten på djurtolk till ett stort intresse under en grundkurs med Samantha Khury under 1998. Jag tog även fortsättningskursen inte en utan två gånger, och under den här tiden bestämde jag mig för att det var det här jag ville arbeta med i framtiden.
Detta inlägg publicerades i Allmänt och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar